Выпущено обновление для визуализатора V-Ray для Rhino и Google SketchUp.
V-Ray — система рендеринга (визуализации изображения), разработанная компанией Chaos Group. Это мощный инструмент визуализации, поддерживающий Depth of Field (глубина резкости), Motion Blur (эффект «размытия» в движении), Displacement (карта смещения, с увеличением детализации трехмерных объектов). Кроме этого, V-ray имеет собственные источники освещения, систему солнце-небосвод для реалистичного освещения естественным светом, и физическую камеру с параметрами, аналогичными реальным фото- и видеокамерам. Система Vray Proxy позволяет производить просчет чрезвычайно больших массивов однотипных объектов, состоящих суммарно из десятков миллиардов полигонов. Встроенные шейдеры предоставляют пользователю широкие возможности для имитации практически любых материалов. V-Ray SDK позволяет как программировать собственные шейдеры, так и адаптировать систему под решение специфических задач. Возможность просчитывать отдельные элементы изображения в виде каналов, таких как Глубина, Диффузный цвет, Альфа, Отражение, Преломление, Тени, и других, предоставляет большую свободу постобработки в пакетах композинга и монтажа.
The V-Ray rendering system has many advanced features; here only some of them are listed. For a full list of all V-Ray modules and options, please see the help index. Note that all features are subject to change without special notice.
Core architecture Multi-platform object-oriented API Fully multithreaded core Unified sampling system based on Schlick sampling Distributed rendering Efficient shading system specifically optimized for ray-tracing Modular architecture - many components of the system can be replaced with custom ones
Geometry Efficient geometry handling True instance rendering On-demand dynamic geometry creation On-demand geometry loading from disk files Displacement mapping Catmull-Clark and Loop subdivision surfaces Extensible with custom geometric primitives through the V-Ray SDK
Image sampling Three different image sampling methods Full-scene antialiasing Progressive path tracing Support for additional render elements (diffuse, reflection, GI etc) Advanced color (tone) mapping controls Extensible with custom image samplers through the V-Ray SDK
Illumination Physically accurate full global illumination solutions Different GI algorithms: path tracing, irradiance cache, photon maps, light cache Reusable GI solutions for accelerated rendering of walk-through animations and animations with dynamic objects Physically accurate area lights Efficient illumination from HDR environments Procedural sun & sky models Extensible with custom lights through the V-Ray SDK
Shaders Physically plausible materials Blurry reflections/refractions Accurate hilights Sub-surface scattering Support for efficient material layering Extensible with custom shaders through the V-Ray SDK
Camera effects Depth-of-field with bokeh effects Accurate motion blur Physical camera model Extensible with custom cameras through the V-Ray SDK
Extras Toon effect Fur generator/raytracer Extended matte/shadow capabilities Support for Render-to-Texture mode of 3ds Max VRaySphereFade to isolate only specific portions of the scene for compositing
Frame buffer V-Ray specific frame buffer with integrated color corrections and display of multiple rendering elements Direct rendering to disk for extremely large images, either as OpenEXR files or as .vrimg files
Pass: t-mick
VRay for Rhino4 v01.05.29
rapidshare.com/files
VRay for SketchUp 7 v01.05.30
rapidshare.com/files
|